Online zichtbaarheid vergroten? Zo werkt het!

Online marketing groei

Share This Post

Als ondernemer is online zichtbaarheid van groot belang. Het is immers zo dat een groot deel van de klanten uit de online vijver gevist dienen te worden. Het succes van een onderneming valt of staat dan ook met diens online marketing strategie. In dit artikel leggen we uit hoe je de online zichtbaarheid van jouw onderneming kunt vergroten.

  1. Werk aan een heldere propositie

In jouw propositie moet je kunnen op welke fronten jouw onderneming zich onderscheidt van concurrenten. Hiervoor dien je een aantal vragen te kunnen beantwoorden:

  • Wie is jouw doelgroep?
  • Welk probleem los jij op?
  • Hoe los jij dat probleem op?
  • Wat maakt jouw oplossing beter dan dat van anderen?
  • Wat zijn jouw ‘unique selling points’ (USP’s)?
  • Hoe kun je bewijzen dat je die USP’s daadwerkelijk kunt leveren?

Zorg dat je eenduidige antwoorden kunt geven op deze vragen, voordat je verder gaat met jouw marketing strategie. Je kunt ook uw online marketing uitbesteden en de hulp inschakelen van professionals.

  • Zorg dat je online kanalen op orde zijn

Met kanalen wordt gedoeld op alle online media waarop jij invloed hebt op de inhoud. Het gaat om de bedrijfswebsite, Google Mijn Bedrijf en sociale media kanalen. Welke kanalen je gebruikt, is afhankelijk van welk product of dienst je levert en jouw doelgroep.

Besef je dat jouw online kanalen het visitekaartje van je bedrijf vormen, met name als het gaat over de bedrijfswebsite en Google Mijn Bedrijf. Over het algemeen geldt: je kunt je beter focussen op enkele kanalen en zorgen dat je daar ook echt impact hebt, dan álle kanalen te gebruiken.

  • Start online marketing campagnes

Als je weet op welke kanalen je je wilt richten, kun je er inzetten op consistente en interessante content om bezoekers (en potentiële klanten) te trekken. Hiervoor start je (betaalde) online campagnes. Het is belangrijk dat jouw content informeert, enthousiasmeert en activeert.

Het is goed om te weten dat je doorgaans sneller resultaat biedt met betaalde advertenties, terwijl het op de langere termijn enorm loont om met het complexere SEO aan de slag te gaan.

More To Explore